En sån helg

Efter gårdagens inlägg så tog jag de lite smålugnt
valde ut vilka finkläder jag skulle ha.
De blev dock ett för varmt val.
Nu när jag lickas låter som en tjej så kan jag tilllägga att,
jag fick till hockeyn presis som den ska va.
Fluffi fet å fin:) dock inget kort:(

Sen tog jag å en till gokarten in till Mo å grunda me en go Pizzabufé.
Me mycke pizza i kistan så bar gokarten av mot Hemavan.
Där va de mycke trevligt folk å prata me.

Bl.a en dykande fallskärmshoppande motorcyklist som försökte läta mig bugg:)
Ni som trodde att jag skulle komma hem som Make-up artist kan glömma de,
jag bli nog proffs på styrdans i ställe.

I dag hände de lite spännande.
såg backen bl.a inte så spännande, åk inte dit en.
Gokarten gick som ett skott som vanligt,
Körde efter bla en ny Ford Cuga som jag tro kom från mitt jobb i fredags.
Så kom en ännu snabbare Passat ikapp, den är ju lite vassare.
Såg i backspegeln att de börja blinka ett konstigt sken, vitt å nästan epilepsi snabbt.
Nej nu ryker säkert körkortet å massa böter börjar jag tänka..
Tur de va bara tullen.
Ville se
-ägarbeviset som va i stugan.
-leg på alla i bilen.
Och
-vars alla va ifrån.
-vars vi skulle.
-vars vi jobba.
-länge vi skulle jobba
Han va nyfiken...

Men de gick bra så de va bara å köra igen utan böter å allt dyrt.

Nu börjar uppladdningen för i morgon,
å kanske dommen om ev fortsatt jobb eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0