Bitter eller glad?

Den där Cugan som också blev stoppad av tullen i går va från mitt jobb,
den va vist ute för provkörning.

Nu när jag lickas prata om jobbet....

Så va de inbrott natten till Sönda, lite pengar, några bilnycklar och en bil försvann.
De va jag som upp täkte att bilen va borta när nyckeln inte fanns heller.

Och
Jag va till stora stygga VD:n Tor i dag.
Han hade inte alls tänkt i helgen,
han sa
-Vi få se i slutet på veckan.
Skit me smutts på tänkte jag då, jag vill ju veta nu...

Hade lite små prat me lillchefen Ole Mårten innan jag for hem.
Han sa ett bra ordspråk till mig.
-Alla gör fel,den som inte gör de gör inte heller nå.

Fick då höra lite dystert också,
-Jag tror inte de bli nå mer jobb här för dig efter denhär perioden.

Ska lag bli bitter eller glad?
Jag förlorar ett jobb me bra timmpenning,lite övertid och trevliga arbetskamrater.
Men jag får KANSKE.
Ett jobb me lägre timmpenning men MASSA övertid och trevliga arbetskamrater.
ELLER
Så kommer jag hem till sverige igen och börja om livet som trucker.

Jag vet inte vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0