lördags blogg

Nu har jag lite å berätta om jag inte ha glömt de.
Tisdagen va en sån omsättningsdag som sakt,
Onsdagen va en sån dag som många andra.
Torsdagen va ungefär som en vanlig dag förutom att de va svinkallt.
Mellan -16 och -20 hela dagen,
stog ute nästan hela dan, de va som skönt endå å få andas frisk luft
därför valde jag att inte köra så mycke.

Efter jobbet blev vi bjudna på julmat hos HAF med ett litet möte efteråt.
Jag kan bara gissa att maten va hittat i soptunner, men god va den iaf.

Fredagen va aningen varmare bara -5 till -10 som sommar.
Å efter den dagen blev vi bjudna på ett typiskt norskt julbord.
Macker me olika pålägg,
gott iaf innan jag skulle avklara nest sista arbetspasset på Jysk.

När jag började fundera på att inta horisontalläge,
så få jag ett meddelande om att följa några jobbarkompisar ut.
Som lät riktigt lockande, vilket slutade i en sen natt.

I dag avklarades sista passet på Jysk.
Känns bra trots att man måste lämna några trevliga arbetskamrater.

Läste ett blogginlägg för en stund sedan av en som heter Joel,
å han skrev en bra menoing i slutet som jag tänker referera.

"Men allt är ju vanor,
vanor behöver brytas för att utvecklas.
Men utveckling till trots, är det sorgligt!"

De är bra å sluta jobb, för då öppnas nya möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0